۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۵۱۲۴
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف ایجاد یکپارچگی و همگرایی میان ارکان صنعت پتروشیمی آماده تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در نهمین همایش ملی پدافند شیمیایی با تسلیت ایام شهادت سید الشهدا و یاران با وفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی پیشران و در حال توسعه، با شتاب در حال رشد است.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی همواره از سوی دشمنان مورد تحریم و تهدید قرار گرفته است گفت: توسعه این صنعت باید با در نظر گرفتن الزام‌ها و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل همراه باشد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نماینده حاکمیت با نظارت دقیق و جامع اجرای قوانین و مقررات ابلاغی را از سوی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی پایش می‌کند.

شاهمیرزایی افزود: تا زمانی که ما بر آرمان‌ها و عقیده‌های خود ایمان و تاکید داشته باشیم تهدید‌های دشمن نیز وجود خواهد داشت و برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی باید همیشه از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

وی با بیان این که آموزش، رعایت الزام‌های پدافندی و برگزاری رزمایش‌های تخصصی باید از سوی پتروشیمی‌ها مورد توجه قرار بگیرد گفت: سازمان پدافند غیرعامل اصول و الزام‌های صنعت را اعلام کرده است و رعایت موارد ابلاغ شده می‌تواند منجر به ایجاد محیطی امن برای صنعت شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: از سازمان پدافند غیرعامل کشور تقاضا داریم تا روند پیگیری و بررسی مجوز‌های لازم برخی از طرح‌ها را شتاب بخشند تا عملیات اجرایی آن‌ها زودتر آغاز شود.

شاهمیرزایی با اشاره به این که طرح‌های مختلفی در هاب‌های ۵ گانه عسلویه، ماهشهر، انرژی بر پارسیان، مناطق کنگان سیراف و دیر و همچنین منطقه مکران در حال ساخت هستند گفت: طرح‌ها و مجتمع‌های این مناطق باید در زمینه پدافند شیمیایی آمادگی لازم را در تمام ابعاد داشته باشند و با ایمنی کامل و استاندارد سازی جامع فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و تعامل با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در زمینه پدافند شیمیایی است.

شاهمیرزایی اظهار کرد: در بحث HSE مماشات و هرگونه سهل انگاری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و واحد‌های HSE در طرح‌ها و مجتمع‌ها باید پیشرو بوده و حمایت شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که ۸۰ مجتمع پتروشیمی در کشور با توجه به الزام‌های HSE در حال تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی هستند گفت: مدیران شرایط اضطراری و بحران در مناطق باید با همگرایی شرکت‌ها بحث اموزش مدیران و کارکنان را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین کارگاه توسعه‌ای کشور در صنعت پتروشیمی است و از مکران گرفته تا تبریز و ارومیه صنعت در حال توسعه است و حدود ۱۳۰ طرح مختلف در حال ساخت است و با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور به بهترین شکل استفاده کرد و الزام توسعه پایدار و متوازن، قوی شدن و قدرتمند بودن است و باید در تمام زمینه ها، صنعت پتروشیمی ایران تقویت شود.

نهمین همایش ملی پدافند شیمیایی با حضور سردار جلالی فرمانده سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان استاندارد، مدیران وزارت نفت و مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر